CEDO poate sa anuleze rezultatul alegerilor din Romania?

Subiectele care nu mai sunt de actualitate

Moderatori: Amy, karola, Diana22

CEDO poate sa anuleze rezultatul alegerilor din Romania?

Mesajde Iulian CURELEA » 28-Noi-2008, 20:52

Rezultatele alegerilor pentru Camera Deputatilor si Senatul Romaniei din 30 noiembrie sunt puse sub semnul intrebarii de un Recurs prezentat in aplicarea articolului 34 al “Conventiei Europene pentru Drepturile Omului” si al articolelor 45 si 47 din Regulamentul “Curtii Europene a Drepturilor Omului” de la Strasbourg..
Recursul a fost prezentat de Inginerul Roman laureat in Constructii Aerospaziale- Aeronautica Iulian CURELEA, cercetator in domeniul Informaticii la o societate IT din Italia.

În cazul în care Curtea constată o încălcare a unuia sau a mai multor drepturi sau garantii (prevazute in Conventie sau in Protocoalele acesteia) de către un stat membru – in cazul nostru ROMANIA, aceasta emite o hotărâre. Hotărârea este obligatorie, ţara în cauză –ROMANIA- fiind obligată să o execute.

Inginerul Iulian CURELEA solicita “Curtea Europeana a Drepturilor Omului” de la Strasbourg sa verifice respectarea de către Romania a drepturilor şi garanţiilor prevăzute de “Convenţia pentru apărarea Drepturilor Omului şi a Libertăţilor fondamentale” in ocazia alegerilor pentru Parlamentul Romaniei care vor avea loc la 30 noiembrie 2008.

Inginerul Iulian CURELEA solicita anularea rezultatului alegerilor din 30 noiembrie din Romania pentru doua motive importante:
1. nu au fost acceptate candidaturi ale cetatenilor Romani cu domiciliul in strainatate,
2. in cazul romanilor cu resedinta in strainate - peste 2 milioane- - NU AU FOST RESPECTATE NORMELE DE REPREZENTARE DE 1 DEPUTAT PENTRU 70.000 DE CETATENI ROMANI SI UN SENATOR PENTRU 160.000 DE CETATENI ROMANI asa cum prevede Legea 373\2004 cu modificarile si completarile ulteriore.

Se scrie in recurs:
“Desi articolele 1, 4, 6, 7, 11, 20, 25 din Constitutia Romanici creaza un cadru de egalitate intre cetatenii romani si pentru prioritatea aplicarii regulamentarilor, pactelor si tratatelor internazionale la care Romania este parte – in concordanta cu “Declaratia Universala a Drepturilor Omului”- prin alineatul 3 al articolului 16 din Constitutia Romanici se creaza conditile de nerespectare a articolelor 1 si 14 din “Conventia pentru salvgardarea Drepturilor Omului si libertatilor fondamentale” si de erespectare a articolelor 21 si 28 din “Declaratia Universala a Drepturilor Omului”.

“Articolul 16 EGALITATEA IN DREPTURI
ALINEATUL 3: Funcţiile şi demnităţile publice, civile sau militare, pot fi ocupate, în condiţiile legii, de persoanele care au cetăţenia română şi domiciliul în ţară. Statul român garantează egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi pentru ocuparea acestor funcţii şi demnităţi."

“Cetatenii Romani cu domicilul in strainatate sunt tratati in mod discriminat fata de cetatenii romani cu domiciliul in Romania. Discriminarea este fondata pe conditia de a a avea sau nu un domiciliu in Romania, a avea sau nu un document valabil romanesc, interzicand romanilor cu documente de identitate provizorii sau scadute sa voteze.
Discriminarea devine si mai mare fata de 2 miloane de romani din Italia si Spania care ar trebui reprezentati in Parlamentul Romaniei de (28-30) DEPUTATI si 12 SENATORI ( CONFORM NORMELOR DE REPREZENTARE DE 1 DEPUTAT PENTRU 70.000 DE LOCUITORI\ CETATENI ROMANI SI UN SENATOR PENTRU 160.000 DE LOCUITORI \ CETATENI ROMANI asa cum prevede Legea 373\2004 cu modificarile si completarile ulterioare).
DISCRIMINAREA A DUS LA NERESPECTAREA DREPTURILOR FUNDAMENTALE DE A VOTA SI DE A FI ALES cum prevad articolele 21 si 28 din “Declaratia Universala a Drepturilor Omului”.
Ultima oară modificat de Iulian CURELEA pe 28-Noi-2008, 21:45, modificat de 2 ori în total.
Iulian CURELEA
Trecător
Trecător
 
Mesaje: 19
Membru din: 28-Noi-2008, 20:42
Puncte de reputaţie: 0

Reclame

anulare alegeri

Mesajde Iulian CURELEA » 28-Noi-2008, 21:09

Norma de reprezentare este de 70.000 de locuitori pentru un deputat si de 160.000 de locuitori pentru un senator, numarul total de deputati respectiv de senatori rezultat din aplicarea normei de reprezentare fiind de 314, respectiv de 137. La numarul total de deputati se adauga se adauga cel mult 18 deputati din partea organizatiilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care nu au intrunit in alegeri numarul de voturi pentru a fi reprezentate in Parlamentul Romaniei.
La ultimul scrutin general 705.739 de romanii au votat pe liste suplimentare. Din cei 18 milioane de romani cu drept de vot, cel putin 10% vor fi privati de dreptul la vota de catre Guvernul care organizeaza alegerile parlamentare 2008 din Romania . Astfel, din statistici rezulta ca exista peste 2 milioane de romani care lucreaza\studiaza in afara tarii. Dar numai in Spania si Italia sunt circa doua milioane de romani care nu vor putea sa exprime dreptul de vot la alegerile din 30 noiembrie 2008 din cauza numarului mic de birouri electorale in cadrul sectiilor de votare de peste hotare in general, din Italia si din Spania in special. Conform ultimelor statistici ale asociatiilor Caritas\Migrantes care apar reluate in campania promovata de Guvernul Romaniei pentru reconstruirea imaginii romanilor in Italia, numai in acest stat ar fi prezenti 1.016.000 cetateni romani. Deci numai acestia ar trebui sa fie reprezentati in Parlamentul Romaniei de (14-15) deputati si de 6 senatori. In Spania se repeta situatia: ar trebui sa existe in Parlamentuul Romaniei o reprezentanta a cetatenilor romani din Spania de alti (14-15) deputati si alti 6 senatori. Deci nu este respectata Legea privind reprezentativitatea cetatenilor romani in Parlamentul Romaniei.
Iulian CURELEA
Trecător
Trecător
 
Mesaje: 19
Membru din: 28-Noi-2008, 20:42
Puncte de reputaţie: 0

Mesajde Iulian CURELEA » 28-Noi-2008, 21:11

Actualul Guvern al Romaniei a demonstrat incapacitatea de a organiza alegerile Parlamentare din Romania, prin interzicerea de a vota a romanilor care nu se afla in localitatea de domiciliu si prin ignorarea cetatenilor care isi anuleaza votul in cunostinta de cauza, limitand drepturile cetatenilor romani la vot.
Iulian CURELEA
Trecător
Trecător
 
Mesaje: 19
Membru din: 28-Noi-2008, 20:42
Puncte de reputaţie: 0

Mesajde Iulian CURELEA » 28-Noi-2008, 21:12

Studentii, bolnavii, militarii, politistii si jandarmii, care nu se vor afla in localitatile trecute in buletin in ziua alegerilor din 30 noiembrie, nu isi vor putea exercita dreptul de vot. Aceste categorii sociale nu isi vor putea exprima votul in alte localitati, pentru ca alegerile uninominale nu permit exercitrea acestuia decat in circumscriptia de domiciliu.Nu vor putea vota nici romanii aflati in strainatate fara un domiciliu stabil si nici cei care calatoresc pe data de 30 noiembrie. Legea prevede ca numai bolnavii nedeplasabili, care pot dovedi acest lucru cu un act medical, pot solicita urna mobila.
Iulian CURELEA
Trecător
Trecător
 
Mesaje: 19
Membru din: 28-Noi-2008, 20:42
Puncte de reputaţie: 0

Mesajde Iulian CURELEA » 28-Noi-2008, 21:13

La alegerile parlamentare din 2004, studentii si cadrele militare puteau vota pe liste speciale in localitatile unde studiau sau lucrau. Persoanele aflate in strainatate in ziua alegerilor au putut sa-si exercite dreptul de vot la ambasada sau consulatul Romaniei din tara respectiva. In 1996, facand o declaratie pe proprie raspundere -din care reiesea ca persoana este cetatean roman si ca nu a votat intr-un alt Birou electoral sau in alta sectie de votare- toti cetatenii care au dorit sa voteze au putut vota.
Iulian CURELEA
Trecător
Trecător
 
Mesaje: 19
Membru din: 28-Noi-2008, 20:42
Puncte de reputaţie: 0

Mesajde Iulian CURELEA » 28-Noi-2008, 21:14

Guvernul a demonstrat sau a vrut sa “demonstreze” incapacitatea de a crea un sistem de vot care sa permita cetatenilor sa voteze in alte colegii, decat cele in care au domiciliul stabil. Datorita faptului ca la alegerile parlamentare din 2004, 600.000 de romani si-au anulat votul, din cauza nemultumirii fata de oferta electorala, pentru romanii care sunt nemultumiti de candidati si vor sa protesteze prin vot fata de acestia, Guvernul nu a vrut introducerea in buletinele de vot a unei casute cu optiunea "Nici un candidat", masura care nu ar necesita resurse financiare suplimentare si ar reprezenta un indicator al realului suport electoral al partidelor.
Iulian CURELEA
Trecător
Trecător
 
Mesaje: 19
Membru din: 28-Noi-2008, 20:42
Puncte de reputaţie: 0

Mesajde Iulian CURELEA » 28-Noi-2008, 21:17

Este posibila anularea rezultatului alegerilor din circumscriptia electorala n° 43 pentru ca nu au fost acceptate candidaturi ale cetatenilor romani cu domiciliul in strainatate si IN PARTICULAR anularea alegerilor din Colegiul uninominal nr.1 al Circumscripţiei electorale nr.43 in care intra Italia si Spania?
Iulian CURELEA
Trecător
Trecător
 
Mesaje: 19
Membru din: 28-Noi-2008, 20:42
Puncte de reputaţie: 0

Mesajde Iulian CURELEA » 28-Noi-2008, 21:19

Dacă cererea sau una din plângeri este declarată admisibilă, Curtea va încuraja părţile (dumneavoastră şi statul interesat in cazul nostru ROMANIA) să ajungă la o înţelegere amiabilă. Se va recomanda ambelor părţi să convină aspra unei soluţii. Dacă o astfel de înţelegere nu se poate încheia, Curtea va proceda la examinarea „fondului” cererii, urmărind să judece dacă a avut loc sau nu o încălcare a Convenţiei.
Ultima oară modificat de Iulian CURELEA pe 28-Noi-2008, 21:39, modificat de 2 ori în total.
Iulian CURELEA
Trecător
Trecător
 
Mesaje: 19
Membru din: 28-Noi-2008, 20:42
Puncte de reputaţie: 0

Mesajde Iulian CURELEA » 28-Noi-2008, 21:22

Curtea nu este responsabilă de punerea în executare a hotărârilor sale. Atunci când a pronunţat o hotărâre, responsabilitatea în ce priveşte executarea sa revine Comitetului Miniştrilor(* * Este alcătuit din miniştrii de externe ai statelor membre sau din reprezentanţii acestora al Consiliului Europei), a cărui sarcină este aceea de a controla aplicarea hotărârii, precum şi de a veghea asupra plăţii eventualelor reparaţii financiare catre victima, in cazul acesta cetenii romani cu domiciliul in strainatate.
Iulian CURELEA
Trecător
Trecător
 
Mesaje: 19
Membru din: 28-Noi-2008, 20:42
Puncte de reputaţie: 0

Mesajde Iulian CURELEA » 28-Noi-2008, 21:23

In situaţia în care Curtea decide că aţi fost victima unei încălcări, vă poate acorda “o satisfacţie echitabilă”, care constă într-o sumă de bani în compensaţie pentru daunele suferite. Curtea poate cere, de asemenea, ca statul în cauză să vă returneze cheltuielile de judecată avute pentru restabilirea drepturilor dvs. În cazul în care Curtea stabileşte că nu a avut loc nici o încălcare, nu veţi plăti nici o cheltuială suplimentară
(cum ar fi cheltuielile statului pârât);
Iulian CURELEA
Trecător
Trecător
 
Mesaje: 19
Membru din: 28-Noi-2008, 20:42
Puncte de reputaţie: 0

Mesajde Iulian CURELEA » 28-Noi-2008, 21:24

Interpretarea Legii trebuie facuta in scopul aplicarii legii, in sensul permiterii exercitarii drepturilor pe care le reglementeaza si nu a neaplicarii ei.
Iulian CURELEA
Trecător
Trecător
 
Mesaje: 19
Membru din: 28-Noi-2008, 20:42
Puncte de reputaţie: 0

Mesajde Iulian CURELEA » 28-Noi-2008, 21:26

Ingradeste dreptul de a fi ales!
Iulian CURELEA
Trecător
Trecător
 
Mesaje: 19
Membru din: 28-Noi-2008, 20:42
Puncte de reputaţie: 0

Mesajde Iulian CURELEA » 28-Noi-2008, 21:27

România este stat de drept, democratic şi social, în care demnitatea omului, drepturile şi libertăţile cetăţenilor, libera dezvoltare a personalităţii umane, dreptatea şi pluralismul politic reprezintă valori supreme, în spiritul tradiţiilor democratice ale poporului român şi idealurilor Revoluţiei din decembrie 1989, şi sunt garantate.
Iulian CURELEA
Trecător
Trecător
 
Mesaje: 19
Membru din: 28-Noi-2008, 20:42
Puncte de reputaţie: 0

Mesajde Iulian CURELEA » 28-Noi-2008, 21:27

România este patria comună şi indivizibilă a tuturor cetăţenilor săi, fără deosebire de rasă, de naţionalitate, de origine etnică, de limbă, de religie, de sex, de opinie, de apartenenţă politică, de avere sau de origine socială.
Iulian CURELEA
Trecător
Trecător
 
Mesaje: 19
Membru din: 28-Noi-2008, 20:42
Puncte de reputaţie: 0

Mesajde Iulian CURELEA » 28-Noi-2008, 21:28

Statul sprijină întărirea legăturilor cu românii din afara frontierelor ţării şi acţionează pentru păstrarea, dezvoltarea şi exprimarea identităţii lor etnice, culturale, lingvistice şi religioase, cu respectarea legislaţiei statului ai cărui cetăţeni sunt.
Iulian CURELEA
Trecător
Trecător
 
Mesaje: 19
Membru din: 28-Noi-2008, 20:42
Puncte de reputaţie: 0

Mesajde Iulian CURELEA » 28-Noi-2008, 21:28

Fiecărui cetăţean îi este asigurat dreptul de a-şi stabili domiciliul sau reşedinţa în orice localitate din ţară, de a emigra, precum şi de a reveni în ţară.
Iulian CURELEA
Trecător
Trecător
 
Mesaje: 19
Membru din: 28-Noi-2008, 20:42
Puncte de reputaţie: 0

Mesajde Iulian CURELEA » 28-Noi-2008, 21:29

Egalitatea în drepturi ARTICOLUL16 CONSTITUTIA ROMANIEI
(3) Funcţiile şi demnităţile publice, civile sau militare, pot fi ocupate, în condiţiile legii, de persoanele care au cetăţenia română şi domiciliul în ţară. Statul român garantează egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi pentru ocuparea acestor funcţii şi demnităţi.
Iulian CURELEA
Trecător
Trecător
 
Mesaje: 19
Membru din: 28-Noi-2008, 20:42
Puncte de reputaţie: 0

Mesajde Iulian CURELEA » 28-Noi-2008, 21:30

SE OBSERVA INGRADIREA , LIMITAREA SAU ADUCEREA ATINGERII DREPTULUI UNUI CETATEAN ROMAN DE A FI ALES IN PARLAMENTUL ROMANIEI CARE ESTE IN CONTRADICTIE EVIDENTA CU DECLARATIA UNIVERSALA A DREPTURILOR OMULUI DE EGALITATEA SI DE DREPT DE A ALEGE SI DE A FI ALES, DISCRIMINAND CETATENII ROMANI CU DOMICILIUL IN STRAINATATE (cunoscuti si sub numele de CRDS-isti).
Iulian CURELEA
Trecător
Trecător
 
Mesaje: 19
Membru din: 28-Noi-2008, 20:42
Puncte de reputaţie: 0

Mesajde Iulian CURELEA » 28-Noi-2008, 21:30

In conformitate cu dispozitiile Legii n° 373\2004 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, cu modificarile si completarile ulterioare, deputatii si senatorii sunt alesi conform principiului reprezentarii proportionale, prin scrutin de lista blocata precum si pe baza de candidaturi independente. Repartizarea si atribuirea mandatelor de deputat si de senator se fac in doua etape: la nivelul fiecarei circumscriptii electorale, ale caror limite teritoriale coincid cu cele ale judetelor, precum si la nivel de tara. In prima etapa este utilizata metoda coeficientului, iar in cea de-a doua metoda d’Hondt.
Iulian CURELEA
Trecător
Trecător
 
Mesaje: 19
Membru din: 28-Noi-2008, 20:42
Puncte de reputaţie: 0


Înapoi la Arhivă OTV

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: CommonCrawl [Bot] şi 9 vizitatori

  • Reclame